poniedziałek, 7 grudnia 2015

Ożywić ściany- ogrody wertykalne


Ogrody wertykalne jako nowoczesny element przestrzeni miejskiej.
Świadectwo uczestnictwa Zofii Wojciechowskiej.





 "Ożywić ściany - ogrody wertykalne jako nowoczesny element przestrzeni miejskiej" to tytuł konferencji poświęconej praktycznym rozwiązaniom w instalacji ogrodów wertykalnych. 
Tematy: 
"Ogrody wertykalne - dobór gatunków do ścian zewnętrznych"

dr inż. Daniel Skarżyński – Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

 „Ogrody wertykalne wewnętrzne - system Florafelt i Vertical Planters"

mgr inż. Jacek Mojski – architekt krajobrazu




 "Projektowanie i instalacja ścian zieleni we wnętrzach na podstawie dotychczasowych realizacji w Polsce" mgr inż. Cezary Podgórski – architekt krajobrazu.



Wiele emocji wzbudził pokaz pt. „Najpiękniejsze ogrody wertykalne świata"

mgr inż. Ewelina Widelska – Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

 „Innowacyjne sposoby zastosowania pionowej zieleni"
mgr inż. Ewelina Widelska – Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie



Najpiękniejsze ogrody zobaczyć można tutaj







Francja, Aix en Provence


konferencja_plakat_994404
Pont Max Juvenal w Aix en Provence we Francji to dowód, że żywa zieleń może ozdabiać również mosty i wiadukty. Za projekt odpowiadał… Patrick Blanc.




Rośliny do ogrodu pionowego w mieszkaniu:

Eszynantus, aglaomena, anturium, zanokcica, kalatea, ctenanthe, zielistka, epipremnum, maranta, peperomia, filodendron, skrzydłokwiat, zroślicha, pilea.

Rośliny ogrodu wertykalnego na zewnątrz:

Zioła, bratki, fuksje, rozchodniki, rojniki, barwinek, fiołek, trzmielina, żagwin, niecierpki, petunie, werbeny, begonie, bakopa. Poleca Ogrodosfera









Instalacja WERTYKALNYCH OGRODÓW
naszego autorstwa jest TU



3 komentarze:

  1. Strasznie podobają mi się takie ogrody i musze wam powiedzieć, że aż zatrudniłam niedawno tą firmę http://jukogreendesign.pl/ aby taki ogród u mnie w salonie wykonali. Mam nadzieję, że wyjdzie to na prawdę ciekawie i już nie moge się doczekać efektu końcowego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie jestem przekonany do tgeo typu rozwiązań. Właśnie urządzam swoją sypialnie i nie widze w niej na ścianie takiego ogrodu. O wiele bardziej przypada mi do gustu takie rozwiązanie jak Fototapety do sypialni i wam także polecam się tym zainteresować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za pozostawiony komentarz pod tym postem