środa, 31 grudnia 2014

Noworoczny Rapiał Prezesa

Noworoczna poczta- list z Forum Mediów Polonijnych.


 List adresowany do mnie ale uważam, że dotyczy nas wszystkich. Napisał do naszego programu Pan Stanisław Lis - jako słuchacz dachówkowych opowieści a także czytelnik dachówkowego blogu.To  twórca Światowego Forum Mediów Polonijnych. Autor koncepcji Domu Mediowego Hektor i projektu ŚFMP, o tyle niezwykłego, że skupiającego wszystkie media wydawane na obczyźnie. To jak do tej pory największy medialny projekt w Polsce.

 Forum stworzone przez prezesa Stanisława Lisa - niezwykłego człowieka, który przez 20 lat integrował środowisko dziennikarskie w kraju i za granicami, do dziś pozostaje miejscem spotkań i wzajemnego wsparcia. My także je otrzymaliśmy, nasza praca została zauważona.

 Powstał już Noworoczny Rapiał. Utwór niezwykły, bo pisany przez prezesa Stanisława Lisa bez przerw przez 10 LAT ! W jubileuszowym roku rozgadały się tam...dachy... pomalowane i niemalowane -  i to są nasze gadające dachówki.


Przesyłam list do Was z prośbą o przeczytanie Rapiału będącego fragmentem fragmentu X Manifestu Wigilijnego.


" Pani Zofia Wojciechowska Instytut Hortiterapii 


 Gratuluję nominacji “Gadających Dachówek” w kategorii Nauka i Edukacja – plebiscytu prowadzonego przez Gazetę Olsztyńską. Ja również oddałem swój głos, bo uważam iż jest to bardzo innowacyjny i uskrzydlony projekt. “Gadające Dachówki” były również dla mnie inspiracją do napisania pod koniec listopada 2014 r mojego ostatniego Rapiału zatytułowanego “Paradoks współczesności Rzeczypospolitej”. 

W tym Rapiale zastąpiłem “Gadające Dachówki” “gadającymi dachami” ale inspiracja wynikała z otrzymanego zaproszenia z Instytutu Hortiterapii. Gratulując aktywności i kreatywności w działaniu praktycznym i w wymiarze wrażliwej duchowości przesyłam do lektury mój “MANIFEST WIGILIJNY X” pisany i uzupełniany od 10 lat. 



Uprzejmie proszę o jego lekturę i przesłanie wrażeń po jego przeczytaniu. Wszystkiego najlepszego! Wysokich, szerokich i głębokich lotów w 2015 r. 
Stanisław Lis



fot. Archiwum ŚFMP



Rapiał 2014 

 Paradoks współczesności Rzeczypospolitej 

W realnym świecie ,
tylko niepewność jest pewna. 
Reszta to złudzenie!
Gadające dachy 
kanapki na drzewach
 gwiazdy w stodole 
myszy śpiewające arie
 koty ściągające ropę do kanistrów
 gadacze przekonani o napoleońskiej posłudze
 wierni szukający Boga poza kościołem
 i kreacja głupoty liczonej wynikiem wyborczym 
w malignie mitomanii 
w pogoni za władzą,
 której omnipotencja 
dorównuje geniuszowi Einsteina: 
PKW² ≈ mc²; 
to czas agonii duszy 
patroszenie kultury 
krzyżowanie estetyzacji jaźni! 
 To paradoks współczesności Rzeczypospolitej
 kabotynizm dysputy publicznej
 - dokonujący się w apoteozie rozumu
 - nieskończonej wyobraźni techniki!
 Brakuje tylko człowieka 
jego wizji świata
 miary szczęścia 
potrzeby bycia razem, 
co raz bardziej wszędzie na co dzień brakuje człowieka! 

 Tarnów 25.11.2014


Stanisław Lis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za pozostawiony komentarz pod tym postem