poniedziałek, 19 maja 2014

Praktyki studenckie w Instytucie Hortiterapii

Zdalne praktyki - mimo odległości wspólna praca i sukcesy - prawdziwa studencka kreatywność na to właśnie liczą współcześni pracodawcy.
Hortiterapia Instytut Hortiterapii Zielony Promień zaprasza na praktyki studentów, pracujemy przezwyciężając wszelkie bariery :) Miło mi zaprezentować pracę studencką Aleny Korenets z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach jaka powstaje w Hortiterapia Instytut Hortiterapii Zielony Promień w ramach praktyki realizowanej metodą zdalną z zastosowaniem technik PBL i blended learningu. Instytut Hortiterapii pracuje sukcesywnie ze studentami różnych uczelni, jedną z nich jest odległy od Mazur Uniwersytet Śląski.
Daleka droga... ale w Katowicach praktykę studencką odbywa właśnie teraz Alena Korenets. Oto efekty jej prac jako ( studenckiej praktyki ) na stanowisku menadżera Instytutu Hortitrapii w Centrum Promocji Zielony Promień.
Alona Korenets. Jest z Syberyjskiej części Rosji. Napisała o sobie: Uczę się na Uniwersytecie Śląskim od roku 2011. Mój kierunek to filologia polska ze specjalnością – dyskurs publiczny. Kiedy przyszedł czas na znalezienie miejsca dla praktyk studenckich z mojej specjalności, zainteresowałam się działalnością Instytucji Hortiterapii w Mrągowo. Syberia, tam gdzie się urodziłam, ma bogaty świat zwierzęcy i świat natury. Chociaż mieszkałam zawsze w mieście, od dzieciństwa lubiłam spędzać czas na łonie przyrody, w lesie, koło jeziora. Każdego lata przez miesiąc żyłam razem z mamą w obozie namiotowym, który mieścił się w lesie sosnowym. W dzieciństwie również pomagałam babci w pracach w ogrodzie, w którym rosły nie tylko warzywa, ale także owoce oraz kwiaty różnych gatunków. Uważam,ze w współczesnym świecie, kiedy najczęściej nas otacza beton, szkło i plastyk, człowiek dla uwolnienia od stresu, dla uzyskania spokoju w duszy oraz by poczuć szczęśliwość przemijania czasu musi powrócić do przyrody. Bardzo ważnym jest odczuwanie samego siebie jako cząstkę wszechświata. W związku z tym przypominam piękne strofy z piosenki Jonasza Kofta – Pamiętajcie o ogrodach: "Pamiętajcie o ogrodach, Przecież stamtąd przyszliście. W żar epoki użyczą wam chłodu Tylko drzewa, tylko liście." Hortiterapia jest po prostu spełnieniem marzeń wielu miłośników ogrodów. Instytut Hortiterapii w Mrągowo zainteresował mnie również specyfiką swojej działalności. Chcę zapoznać się z tym jak została zorganizowana ich działalność. Dobre jest to,że programy zostały stworzone według zróżnicowanego podejścia do ludzi różnego wieku, różnych możliwości oraz wymagań. Jedną z ważnych zasad Hortiterapii jest możliwość wyboru pacjenta czy też uczestnika zajęć- między bierną a czynną hortiterapią. Obecnie wielu środowiskach wzrasta zainteresowanie sposobami uczestnictwa w programach tzw. zielonych warsztatów. Ciekawe dla mnie jest również to,że Hortiterapia stymuluje pracę wielu zmysłów „reaguje każdy ludzki zmysł: wzrok, dotyk, powonienie, smak, słuch.” To pomaga rozszerzyć możliwości człowieka postrzegania otaczającego go świata.Nawet bierna metoda – spacery, oglądanie,obserwowanie – pomagają do otworzenia osobowości, ucieczki od rutyny codziennego życia. Głęboko się cieszę,iż mam taką możliwość pomocy w działalności danego Instytutu. Zachęcającym jest również program szkoleń jakie opracowuje Instytut Horiterapii. Myślę, że czas praktyk będzie także dla mnie stymulujący. Interesuję się ekologią więc będę bliżej tych ludzi, którzy są bliżej przyrody. Lubię wyzwania, zamierzam spróbować swoich sił podczas praktyk w Instytucie Hortiterapii. :) Miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za pozostawiony komentarz pod tym postem